2017. december 2., szombat

Táplálékkiegészítők - mit és miért? 2.rész

Sziasztok!
Már régóta ígérgetem, hogy hozom a táplálékkiegészítős cikkem második felét és most végre tényleg el is jutottam addig, hogy megírjam.  Míg az előzőekben inkább azokat a kiegészítőket mutattam be, amiket kifejezetten az edzés miatt használok, most leginkább vitaminokról fogok írni, amit sport nélkül is ajánlanék.  Nem is húzom tovább a szót, lássuk is őket. :)
vitamins-and-minerals-900x500

Multivitamin
Sajnos még helyes táplálkozás mellett sem feltétlenül viszünk be elegendő mennyiséget egy-egy szükséges vitaminból, így egy jó minőségű multivitamin szerintem mindenképp ajánlatos. Egyrészt az immunrendszerünk megfelelő működéséhez elengedhetetlenek a vitaminok, másrész a belső szerveink, de a hajunk- körmünk-látásunk megfelelő állapotához is szükségünk van rájuk.
biotech_one-a-day-100-tabs-2.jpg
Én ebből is a BioTech USA egyik termékét a One-a-day kapszulákat szedem. Előtte a kifejezetten nőknek készült terméküket használtam, de nekem a szimpla jobban bevált. Az One-a-day kapszula 12 féle esszenciális vitamint és 10 ásványi anyagot is tartalmaz, emellett pedig glutén és laktózmentes is.
Egy kis vicces megjegyzés ide, hogy múlthéten nagynénéméknél vendégeskedtem és szóba jöttek a vitaminok, mire a párja elővette, hogy ők miket szednek és egytől-egyig BioTech termékek voltak. Valamit tud ez a márka, lássuk be.
Ízületvédő-porcerősítő
Nekem 23 éves korom ellenére  borzasztóak az ízületeim, kattogok össze-vissza. Egészen addig nem igazán foglalkoztam vele, míg el nem kezdtem edzeni, de ekkor már fájdalom is társult a kattogások mellé.
Ezért is kezdtem el szedni a BioTech (esküszöm, nem fizetnek a reklámért: D ) ArthoGuard kapszuláit. Pár hét után elmúlt a fájdalom, bár a kattogás megmaradt, de mindenképpen érezhető a javulás. Ennek van egy folyékony változata is, amit én személy szerint nem próbáltam, de visszajelzések alapján még jobb, mint a kapszulás kiadása.
artho_guard.png
Emellett elkezdtem szedni Dr. Herz kurkuma kapszuláját (plusz C-vitamint is tartalmaz), ami amellett, hogy az ízületeimet védi, segíti megtartani azok rugalmasságát és még a máj egészségét is segíti. Igazából erről sok tapasztalatom nincsen egyelőre, mert nem olyan rég kezdtem el szedni.
Tőzegáfonya
Én ezt a felfázásom miatt szereztem be, de annak megelőzésére is lehet szedni. Tele van antioxidánsokkal, amik korlátozzák a gyulladásos-fertőzéses folyamatok kialakulását. Nekem két nap alatt enyhítette a tüneteimet, amiért mindenképpen az egyik kedvenc kis bogyómmá vált.
vitamintar_tozegafonya_tabletta__5c479588c99d62f27e71c39d55183d67.jpg
A felfázás mellett, csökkenti a szívinfarktus, a koleszterin lerakódás és a memóriazavar esélyét.
Tehát mindent összefoglalva egy egészen multifunkcionális gyógynövény kapszuláról van szó, ami gyógyszertárakból percek alatt beszerezhető. Tea formájában nem próbáltam, mert a patikában pont nem volt, de a patikus amúgy is a kapszulás verzióját javasolta.
C-vitamin
Gondolom, nem kell különösebben bemutatnom, hiszen a legnagyobb marketinggel rendelkező vitamin, persze nem véletlenül. Nem csak a megbetegedések ellen véd, de hozzájárul a belső és külső sebek gyógyulásához, erősíti a csontokat és porcokat is.
Én ezt csak ősszel szedem rendszeresen a  multivitaminom mellé, biztos, ami biztos alapon, de nyáron nem igazán tartom szükségesnek. Viszont ilyenkor nem egyszerre veszem be a multival, hanem az egyiket reggelre, a másikat estére időzítem.

Vitamins.gif
Vas
Alapvetően a szervezetünk képtelen vasat előállítani, így csak az étkezéseink során tudjunk bevinni azt. Vas nélkül az oxigén képtelen lenne eljutni a sejtekhez, lelassul a vérképzés, ami komolyabb esetben vérszegénységhez is vezethet. Emellett csökkenti a fáradtságot, javítja az összpontosítást.
Nem volt még olyan vérvételem, ahol ne állapították volna meg, hogy vashiányos vagyok. Mondjuk ehhez nagyban hozzájárult, hogy nem szedtem rendszeresen a felírt tablettát és baromi ritkán járok vérvételre.
Mostanság elkezdtem erre is figyelni, ha már ezt tényleg elő is írták.

depositphotos_1783216-stock-photo-bowl-with-pills.jpg

Ezek mellett még rengeteg hasznos vitamint fel tudnék sorolni, ha igény van rá, akkor csinálok egy „fontosabb vitaminok” cikket is, de én csak ezeket szedem. Próbálkoztam a B-vitaminnal, de én nem éreztem, hogy jobb lenne nekem tőle, szóval egy doboz után abba is hagytam a szedését, így most csak ezeket szedem rendszeresen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése